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Update 1.23 a info kolem něj

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Update 1.23 a info kolem něj Empty Re: Update 1.23 a info kolem něj

Příspěvek  dydy79 30.10.09 10:13

http://forum.the-west.de/showthread.php?t=29131

Neue Informationen zu Update 1.23
Liebe Community,

neue Informationen zum Update 1.23 werden in Kürze in der The West Times erscheinen.
Diese Informationen werden dann später natürlich auch im Forum zu finden sein, aber die Presse ist eben immer ein bisschen schneller

Also, alle fleißig Zeitung lesen!
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Příspěvek  dydy79 31.10.09 23:55

A už vyšly i ony noviny s 1.23 http://tw.wusel.info/twt.pdf
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Příspěvek  dydy79 04.11.09 13:41

http://devblog.the-west.net/?p=255&lang=en


Upcoming feature: Custom Fortmaps
1.​23 is going to in­tro­duce cus­tom fort bat­tle maps – as stat­ed ear­li­er. This post is going to ex­plain this a bit more de­tailed what is going to be changed about the fort­bat­tle maps.

Every fort is pret­ty in­di­vid­u­al be­cause of its size and build­ing lev­els. Well, of course un­less the lev­els are maxed out, but that goes with­out say­ing. But the build­ing lev­els are also not fixed for the forts – once we have cus­tom maps, we’ll in­tro­duce de­struc­table build­ing struc­tures in a fol­low­ing re­lease, but that is not the topic for now. What mat­ters is, that we have all these forts with dif­fer­ent build­ing lev­els and the bat­tle map should re­flect this fact.

So what’s going to be changed to make this hap­pen?

* Every build­ing is pre­sent on the map, and the bet­ter the level is, the more ad­van­tages will be given to the sec­tors that be­long to the build­ing.
* Char­ac­ter class sec­tor bonus: Every tower will be­long to a cer­tain char­ac­ter class. Char­ac­ters with the right char­ac­ter class that are lo­cat­ed at such a build­ing are going to have an ad­di­tion­al bonus next to the sec­tor bonus that the build­ing struc­ture is al­ready pro­vid­ing.
* The play­er lim­its are going to be low­ered for the small and medi­um sized forts. There’s still a dis­cus­sion going on about what the right val­ues should be, but the ini­tial ver­sion is most like­ly to set the limit to 30 play­ers per side for the small and 60 play­ers per side for the medi­um sized forts. Please note that there are un­avoid­able tech­ni­cal lim­i­ta­tions that are lim­it­ing the num­ber of play­ers above the limit of 128 play­ers, so please don’t even try to sug­gest to raise the lim­its in­stead of low­er­ing them. Also, statis­tics of the bat­tles show that most bat­tles are played with about 60-70 play­ers in av­er­age. So the lim­i­ta­tion is most­ly only hit­ting the small forts. The in­ten­tion is to strength­en small­er al­liances in the game, as the max­i­mum limit does not in­volve so many play­ers any more. Large bat­tles can of course still hap­pen at large forts, so the im­pact should be ac­cept­able for the game.

And this is how it could look like (the map is done by me for test­ing pur­pose, please don’t start ar­gu­ing about the bad sec­tor lay­out):
http://devblog.the-west.net/wp-content/uploads/2009/11/devshot-48-map-2.png
http://devblog.the-west.net/wp-content/uploads/2009/11/devshot-48-map-1.png
This in­tro­duces of course quite lot’s of changes to the tac­tics of the game play: The forts are most like­ly going to be not com­plete­ly sym­met­ric, then the topol­o­gy might give an ad­van­tage to cer­tain move­ments on the map. The small­er fort bat­tles are going to be more tac­ti­cal be­cause of the lower play­er lim­its. All in all, bat­tles are going to be, like the forts them­selves, more in­di­vid­u­al and more unique. The mo­ti­va­tion is, that we hope to see more bat­tles in ef­fect of these changes.

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Příspěvek  dydy79 17.11.09 13:17

DE
http://forum.the-west.de/showthread.php?t=29688
Update auf Version 1.23
Liebe Community,
morgen, am 17.11. wird auf Welt 1 das Update auf Version 1.23 eingespielt, Welt 2-8 folgen, wenn alles klappt, am Mittwoch. Es beinhaltet folgende Änderungen:


Allgemeines

* Update-Infos, Server- und Spieleinstellungen können nun über einen Button im Spiel angezeigt werden
* Neue Abzeichen wurden hinzugefügt
* Es gibt eine neue Questreihe


Spielgeschehen

* Erholung ist nach einem Levelaufstieg wieder voll
* Die Gestaltung der Fortkampfkarte richtet sich nun nach den Ausbaustufen der Fortgebäude
* Teilnehmerlimits der Fortkämpfe sind jetzt von der Fortgröße abhängig (An Kämpfen um kleine Forts können weniger Spieler teilnehmen als an Kämpfen um große Forts)


User-Interface:

* Spieler- und Stadtprofile wurden überarbeitet
* Für das Stadt- und Fortprofil ist ein neuer BB-Code verfügbar
* Die Rangliste wurde grafisch neu gestaltet
* Das Interface des Menüpunkts "Einstellungen" wurde überarbeitet
* Eine neue Signatur ist verfügbar
* Die Fortkampfstatistiken beinhalten nun die Zahl der ausgewichenen und verfehlten Schüsse. Jetzt kann auch nachgeschaut werden, wie viele Runden ein Spieler online war.
* Die Größe der Karte richtet sich nun nach der Größe des Browserfensters
* Es gibt jetzt ein Konfigurationsmenü für die Karte
* Unterforen des Stadtforums werden nun gelb gefärbt, wenn sich dort ungelesene Beiträge befinden
* Die Browserkompabilität wurde auf verschiedenen Plattformen verbessert
* In der Fortkampf-Übersicht werden nun verschiedene Grafiken angezeigt, abhängig von der Größe des Forts


Bugfixes

* Die Liste der Namen in Fortkampfberichten unterscheidet nun nicht mehr zwischen Groß- und Kleinbuchstaben
* Die Rekrutierungsübersicht ist jetzt auch mit dem Internet-Explorer 8 kompatibel
* Die Berichte werden beim Durchblättern nun nach Datum sortiert
* Threads im Stadtforum verlieren keine Beiträge mehr (Bug mit unanklickbaren/unlöschbaren Threads behoben)
* Versteckte Foren werden nur noch für Stadträte und -gründer angezeigt


Premium

* Nuggets können nun an andere Spieler übertragen werden
Nachtrag zur Limitierung der Fortkämpfer:

Das Ganze sieht dann so aus:

Kleines Fort
Maximal 42 Verteidiger und 50 Angreifer

Mittleres Fort
Maximal 80 Verteidiger und 100 Angreifer

Großes Fort
Maximal 120 Verteidiger und 140 Angreifer



Ein sehr großer Teil der vollbesetzten Fortkämpfe wurden durch die Verteidiger gewonnen. Durch die leicht unterschiedlichen Maximalzahlen versuchen wir, den Verteidigerbonus auszugleichen.

NET
http://forum.the-west.net/showthread.php?t=28852


Update to version 1.23
Hi everyone,

On Wednesday World 1 will be updated to version 1.23. On Thursday the rest of our worlds will be updated.

The specific changes include:

General
- Game internal release data for the development on The-West.
- New awards have been added.
- New quest sequence (thanksgiving).
- Server and game settings have been integrated into the user interface.

Game logic
- Energy is being refilled after level up.
- Fort battle map is reflecting the building stages of the fort.
- Different player limits for the fort battles, depended on the size of the fort. small (defender 42/attacker 50), medium (def 80/att 100), large (def 120/att 140)

User interface:
- The town and fort profiles have been redone.
- A new BBCode was added for the town and fort profile.
- Ranking has been visually redesigned.
- The interface of the menu "Settings" has been redone.
- A new signature is available.
- Fort battle statistics contains now the number of dodged and missed shots. It is also possible to see, how many rounds a player has been online.
- The map adjusts to the browser's size now. The margin of the deactivated chat has been removed.
- Configuration menu for the map
- Town forum links are being highlighted if new posts have been made.
- Cross browser compatibility enhanced.
- The fort battle overview is using different icons for different fort sizes.

Bugfixes
- Sorting of fort battle results is no longer case sensitive.
- Recruiting page is now IE8 compatible.
- Switching reports is now sorted by date.
- Forum threads do not lose posts anymore.
- Hidden forums are only shown with sufficient rights.

Quests
- The Easter quest is now available in all locations.

Premium
- Nuggets can be transferred between players.[quote]
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Příspěvek  dydy79 20.11.09 0:23

Pozor na tohle:

http://forum.the-west.de/showpost.php?p=332577&postcount=4

Zwei weitere Änderung möchten wir nachreichen:

* Benötigte Runden um mit Hilfe der Flagge das Fort zu übernehmen: 5
* Maximale Anzahl an Spielrunden: 55
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